עיצוב בית עם ריצוף אפור

לא משנה אם בחרתם בריצוף פורצלן, דמוי פרקט או אריחי ענק, אחד הטרנדים החמים ביותר כיום הוא ריצוף על טהרת האפור. על חמישים גוונים של אפור בעיצוב ריצוף הבית, ולא, אפור הוא ממש לא צבע משעמם.

אם נסתכל על קולקציית המרצפות באולמות תצוגה וקומפלקסים לעיצוב הבית נמצא שרבים מבין שלל הדוגמאות שמוצעות לנו הן על טהרת הצבע האפור ולא במקרה, אחד הטרנדים הפופולאריים ביותר כיום בעיצוב אריחים הן אותן מרצפות אפורות, ניתן למצוא אותן בכל סוגי הריצוף, החל בריצוף פורצלן וכלה בטרצו או שיש.

מרצפות אפורות בולעות הכל

כמובן שכאשר מדברים על עיצוב בית עם ריצוף אפור  צריך להביא בחשבון את יתרון נושא הניקיון והעלמת סימני לכלוך. גוונים כהים מדי או בהירים מדי עלולים להראות סימני לכלוך, כל הרעיון הוא כמובן לצמצם על כמה שניתן את תחזוקת הרצפה למינימום ומרצפות אפורות נותנות מענה לכך.

בנוסף, ריצוף הוא חלק מהותי מהבית מבחינה עיצובית וכמוצר שאמור להישאר קבוע לאורך שנים נושא בחירת הריצוף חשוב מאין כמוהו. מרצפות בגווני אפור מספקות פתרון יעיל משתי בחינות: האחת, צמצום תחזוקה וניקיון הרצפה והשנייה, היצע בחירה רחב של גווני אפור ושילובם בעיצוב הבית.

כמובן שאם בחרתם בריצוף בעל דוגמה טקסטורה בולטת, החשש שיראה לכלוך על גביו רק קטן משום שהוא מסוגל להסתיר זאת בצורה הטובה ביותר ו"לבלוע" את הלכלוך, בכל בקשור לאריחים חלקים ה"סיכון" לגילוי לכלוך אליהם גדול יותר, משום כך אריחים בגווני אפור מספקים מענה טוב.

משחק בין חומרי גלם

גם אם החלטתם על סוג ריצוף שנראה לכם יפה ופרקטי מבחינה עיצובית עדיין עליכם לקחת בחשבון את כל נושא שילוב החומרים בחלל בבחירת הגוון הריצוף המתאים. הכוונה כאן היא לצורה שבה אלמנטים שונים בחלל הבית אמורים לנהל דיאלוג ביניהם בצורה הטובה ביותר.

קחו לדוגמה חיפוי קיר בסלון הבית ואת בחירת הריצוף בחלל, אלו הם שני אלמנטים דומיננטיים בעלי אמירה עיצובית בולטת בחלל הפנים, על כן הבחירה בסוג הריצוף או בסוג החיפוי מבחינת צבעים צריכה להשתלב אחת עם השנייה בשקיפות מוחלטת, הצבעים אמורים להיות בעלי קרבה משפחתית במניפת הצבעים על מנת לייצר הרמוניה בחלל הבית. דבר זה נכון גם לגבי יחידות התאורה, האי והכיסאות במטבח (אם ישנו) ואף בחירת צבע המקרר.

קחו דוגמה לבית

גם אם החלטתם על ריצוף בגוון אפור, קיימים גוונים רבים לו, כאשר אתם נמצאים באולם תצוגה ומתרשמים מריצוף כלשהו, אם בשל גוון הצבע או טקסטורה ייחודית, אין זה אומר שהוא אכן מתאים באופן מדויק לחיפוי רצפת החלל בביתכם.

מדוע? קיימים כמה הבדלים בין מה שאתם רואים באולמות התצוגה ובין חלל הבית שלכם, אך בראש ובראשונה ההבדל העיקרי הוא בתאורה. לקוחות רבים, וגם חלק ממעצבי פנים, טועים או לא מדייקים בבחירת ריצוף שנעשית מתוך אולם התצוגה משום שצבע התאורה באולם שונה מצבע התאורה בבית.

הבדל זה משפיע על נראות האריח ובא לידי ביטוי בחוסר בתאורת יום באולמות התצוגה עצמם, בתאורה שונה מתאורה ביתית, במיקום תאורה שונה שמשפיע על נראות וצבע האריח, במיקום האריח עצמו וזווית הראיה שלכם עליו כמו מיקום שלו על גבי קיר או על גבי סטנד מוגבה.

הדרך הטובה ביותר לדעת איך בא לידי ביטוי האריח שבחרתם היא פשוט לקחת דוגמה לבית ולבחון אותו במקום עצמו, בתאורה הטבעית של הבית. ברוב אולמות התצוגה נהוג לספק ללקוח פריט אחד או שניים לדוגמה לפני החלטה על בחירת גוון האריח המתאים ביותר עבורו.