החשיבות בבחירת צבעים בעיצוב הבית

חלק מיצירת האווירה בבית משתייכת לבחירת הצבעים הדומיננטיים בו, לצד נגיעות צבעים וטקסטורות שלכאורה נראים מינוריים אך למעשה תפקידם להשלים את הצבעים הבולטים בצורה שתיצור קו עיצובי אחיד והרמוני.

יש לציין כי התאמת צבעים היא תורה בפני עצמה ועל-מנת לקבל תוצאה מושלמת העומדת בסטנדרטים של בית מעוצב למשעי, יש לפנות למעצב פנים מקצועי אשר חקר ולמד את התורה לעומק ומסוגל להתאים לא רק את הצבעים זה לזה, אלא גם טקסטורות של טקסטיל וריהוט ואפילו מוצרי חשמל וגופי תאורה, כך שהם ישתלבו יחד לתוך חזון אחד מוגמר.

ההפרדה הטריוויאלית ביותר בין צבעים, היא זו שבין צבעים קרים לחמים. שתי הקבוצות האלו יוצרות אווירה שונה במהותה, אך אין זה אומר שלא ניתן לשזור אותם זה בזה ולשלב אותם בצורה אידיאלית. בקבוצת הצבעים הקרים ניתן למנות את הירוק, הכחול והסגול, המשדרים קרירות יחסית, איפוק ורעננות. מעבר לערך האסתטי שלהם, קירות או עצמים הצבועים בצבעים קרים ייראו לנו מרוחקים ולכן גדולים יותר. קבוצת הצבעים החמים כוללת בין השאר את החום, האדום, הצהוב והכתום, אשר משרים אווירה של אש ותשוקה ונוטים לעורר בנו רגשות והשראה. כמו כן, קירות או עצמים בצבעים אלו ייראו קטנים יותר.

אל תהססו לשחק עם הצבעים

את הצבעים הקרים והחמים יש להתאים בראש והראשונה לטעם האישי שלכם ולאווירה שאתם מעוניינים ליצור בבית. כמו כן ניתן להשתמש בכל גוון בקבוצת הצבעים והחמים על-מנת לתת לבית נקודות מעניינות של צבע ואור השוברות את התבנית העיצובית בצורה מושכלת.

העצה הטובה ביותר היא, אל תפחדו להעז ולהשתולל מעט עם הצבעים. שלבו גם צבעים בגוון ניאון זרחני, או צבעים מנוגדים, על-מנת להעניק לבית מראה מודרני אך חמים. הדבר נכון על אחת פי כמה וכמה בחדרי ילדים, הנוטים להיות פחות מאופקים מחדרי מבוגרים והם צריכים להיות משמחים ומזמינים.

כמובן, שאם הבית מעוצב בסגנון כפרי או בסגנון וינטג', אשר מאופיינים בצבעים חמים בעיקר, יש לקחת זאת בחשבון בבחירת הגוונים על-מנת לא ליצור לוק תלוש ואי סדר. בשנים האחרונות נוספו טקסטורות חדשות לבחור מביניהן, כמו צבע במראה בטון. מעבר לרצון להתכוונן לטרנדים העולמיים בתחום, חשוב שתבחרו צבע שמתאים לעיצוב שבחרתם או שמראש תחליטו על עיצוב הכולל את הצבעים האהובים עליכם.

אל תתפשרו על האיכות של הצבע

בין אם אתם צובעים קירות ובין אם החלטתם להדביק טפט, וודאו כי המוצר שרכשתם משתייך למותג הידוע בעמידות הגבוהה שלו לאורך זמן ואינו דוהה. עוד נקודה למחשבה היא סוגיית הניקיון. בית עם ילדים קטנים נוטה להתלכלך גם במיקומים מפתיעים ולכן, חשבו על איזה צבע יראו את הלכלוך בצורה בולטת יותר ושקלו האם הוא מתאים כדי לככב אצלכם בבית.