עיצוב בתים פרטיים מבחוץ

עבורי, עיצוב בתים פרטיים מבחוץ הוא אחד מתחומי העיצוב המאתגרים ביותר כיוון שהוא כולל בתוכו שלל סגנונות, סוגי חומרים ודיאלוג בין חומרים שונים שיכול להפתיע ולהרשים את הצופה כבר מרגע הכניסה למרחב הבית הפרטי.

כאשר אני מדברת עם לקוחות פוטנציאליים על עיצוב בתים פרטיים מבחוץ חשוב לי להציג בפניהם את שלל אפשרויות הבחירה שקיימות בשפה העיצובית כאשר לכל אחת מהן אמירה משלה והתמקדות על סגנון ייחודי.

מדובר כאן בשלב הסופי כאשר המבנה הפיזי תוכנן על ידי אנשי או נשות מקצוע מתחום האדריכלות ולמעשה מותיר בידי כמומחית עיצוב פנים את החלק המעניין מכל – להוציא לפועל את הרצון שלכם וכיצד אתם מעוניינים שביתכם ישקף ויבטא את האמירה שלכם בעיצוב הבית הפרטי שלכם. וזה מתחיל כבר בשלב קירות חוץ הבית.

אספתי עבורכם מעט מהטרנדים הקיימים בנושא שמהווים עבורי את הבסיס העיקרי לשינוי מראה חוץ הבית. הנה הם לפניכם:

חיפוי חוץ

הרעיון המרכזי העומד מאחורי חיפוי קירות החוץ בבית הוא לאטום ולהגן על הבית מפני רטיבות, חדירות מים וכתוצאה מכך גם היווצרות של עובש ופטריות בקירות הפנים. כל זה טוב ויפה אך למעשה הבחירה שלכם בסוג חיפוי קירות חוץ הבית צריכה לבוא מתוך ראייה אסתטית, בעיקר בחזית הבית.

קיימות אין ספור בחירות של סוגי חיפוי לקירות חוץ, למעשה מדובר באחד האלמנטים המשפיעים ביותר על הגדרת הסגנון העיצובי. בין אם מדובר בבית בעל סגנון כפרי, מינימליזם לבן מודרני או בית אקלקטי, חיפוי קירות חוץ הבית מגדיר לנכנסים אל תוך המרחב אמירה ברורה ומוגדרת שמשמשת אותם גם כציפייה לבאות…

חיפוי אבן ובריקים: חיפוי קירות חוץ הבית בעזרת אבן או בריקים מאפשר לכם להשיג מראה ייחודי בעל אפקט עיצובי שמאפשר להבליט חלקים שונים בבית. בעזרת חיפוי אבן או בריקים ניתן לייצר שפה עיצובית מרשימה בין חלקים שונים של קירות החוץ. דקורציה ואסטטיקה הם שם המשחק כאן.

חלק מסוגי חיפויי האבן הנפוצים בעיצוב בתים פרטיים מבחוץ:

אבן כורכר: נחצבת בארץ ומשמשת בעיקר לציפוי מבנים, שחזור מבנים או לשימוש בעיצוב גינות.

אבן בזלת: מצויה בעיקר בצפון הארץ או במכתש רמון והייחודיות שלה היא בעמידות הגבוהה שלה ובמראה מרשים ויוקרתי. החיסרון – היא מתחממת בשמש ולכן מיקומה על חזית בית הפונה דרומה אינה מומלצת.

אבן חירבה: משמשת בעיקר לחיפוי קירות חוץ ובשל המראה הייחודי שלה היא מצוינת לשימוש בתור אלמנט עיצובי. היא גם טובה מבחינת בידוד חום וקור וזולה יותר מאבן כורכר.

חיפוי דמוי עץ: סוג חיפוי זה לא היה פופולארי בעבר בקרב מעצבי בתים אולם החל להיכנס לאחרונה יותר ויותר. עיקר השימוש בו הוא בחיפוי של מעין סרגלי עץ המותקנים לרוחב המבנה ומשווים לו מראה הרמוני אחיד ויוקרתי. לרוב הוא יותקן על גבי חלק מסוים של המבנה על מנת ליצור אמירה עיצובית ייחודית יותר.

חיפוי מתכת: מדובר באחד החומרים העכשוויים המשמשים מעצבים רבים בחיפוי קירות חוץ. חיפוי בעזרת מתכת מאפשר גמישות עיצובית בעיקר בשל המבחר הרחב בשימוש בטקסטורות, גוונים, דוגמאות וצורות שונות כאשר כולן מיוצרות ברמת דיוק גבוהה ביותר.

חלק מסוגי המתכות הניתנות לחפוי קירות חוץ:

ברזל:  בעל מראה עצמתי ומאסיבי, מאפשר שיטות עיבוד מגוונות מאוד שאחת המוכרות בהן היא ריאקציה כימית על החומר עצמו. הברזל הוא חומר כבד ומעביר את התחושה הזו כאשר הוא מחופה על גבי הקיר. חיסרון – היווצרות של חלודה עליו במהלך השנים (חלק מהמעצבים רואים זאת כיתרון) וצורך של קונסטרוקציה המותאמת לנשיאת כובד משקלו.

אלומיניום:  היתרון בחומר זה הוא משקלו, מדובר בחומר קל במשקל לעומת חומרים חיפוי אחרים, בנוסף, הוא גמיש ואינו נתון להשפעות מזג אוויר כמו חלודה. בשימוש בבתים פרטיים הוא מוכר יותר לשימוש בצורת פרופילי אלומיניום בגווני דמוי עץ, זאת אומרת שימוש במראה עץ ללא כל צורך בתחזוקה תוך ניצול יתרונות האלומיניום.

צביעת קירות החוץ

צביעה של קירות חוץ הבית מאפשרת שינוי במראה בזמן קצר ובצמצום עלויות כיוון שהיא גם אחת הזולות והשכיחות ביותר. הנה כמה מצורות הצביעה המוכרות ביותר:

שליכט אקרילי צבעוני: הציפוי הפופולארי ביותר שמצוי כיום בקירות חוץ הבית ולא לחינם כיוון שהוא מצליח לספק גם הגנה מעולה מפגעי מזג אוויר, בעל יכולת טובה באיטום ובמניעת רטיבות. הוא בעל יכולת כיסוי וסגירת נימי סדקים קטנים ומגיע עם מבחר אפשרויות בחירה במרקמים שונים שנותנים לקיר מראה טבעי משופשף, דקורטיבי ועדכני.

צבע אקרילי: מאפשר נראות חלקה של הקיר החיצוני לבית ומגיע בגוונים רבים לבחירה.

צבע מינראלי: מדובר בחומרים טבעיים שמאפשרים לצבע "לנשום" ומתוך כך הוא מתאים במיוחד לקירות חוץ. מראה הבטון שלו הוא אחת הבחירות השכיחות בקרב מעצבים ואדריכלים רבים כיום.

משחקי תאורה

אם תאמצו את הגישה שתאורת חוץ הבית היא חלק בלתי נפרד מתאורת פנים הבית תוכלו להשיג מראה ייחודי ויוקרתי שימשוך את החוץ כלפי פנים הבית. חלק מהתאורות המשמשות לתאורת קירות חוץ הבית הן תאורות נמוכות המאירות ומדגישות חיפויים מיוחדים לאורך קירות חוץ הבית.

עם התפתחות עולם תאורת החוץ נוצרו יחידות תאורה שבנויות לעמידות רבה ותפקוד לאורך שנים. כמו כן, גם הבחירה בצבע התאורה (חם או קר) משפיע רבות על אופי הבית שבא לידי ביטוי על גבי קירות החוץ עצמם.

עיצוב הגינה

עיצוב הגינה מעצם הגדרתו היא אחד הנכסים החשובים ביותר בעיצוב בתים פרטיים מבחוץ. אך להבדיל מנושא חיפוי או צביעת קירות החוץ יש לקחת בחשבון גם את נושא הפרקטיות שגינה זו אמורה לשמש עבורכם יחד עם כל נושא התחזוקה שהיא מצריכה.

לא פחות חשוב מכך, חשוב שתכנון הגינה יבוצע כבר בשלבים המוקדמים בעת בניית הבית (במידה ומדובר בבית חדש) וזאת על מנת לאפשר מענה מיטבי לצרכים ורצונות בעלי הבית ולהימנע משינויים, הרחבות או התפשרות עיצובית שנוצרו בשל חוסר בתכנון מקדים.